Usein kysyttyjä kysymyksiä

Tilaaminen

  • Mistä saa kampanjakoodin?
    Kampanjakoodeja toimitetaan uutiskirjeiden tilaajille kampanjoiden yhteydessä. Automaattisesti koodia ei toimiteta uutiskirjeen tilauksesta. 

  • Onko tilaukseni noudettavissa myymälästä? 
    Kun olet tehnyt tilauksen ja valinnut toimitustavaksi myymälänoudon, myymälän henkilökunta kerää tuotteet tilaukselle ja ilmoittaa, kun tilaus on noudettavissa. Huomioi, että myymälätilauksia käsitellään vain arkipäivisin klo 9-16.00 välisenä aikana.

    Mikäli olet tehnyt tilauksen kirjautuneena, voit seurata tilauksesi tilaa myös kirjautumalla verkkosivuillemme. Kun tila on ”Valmis”, voit noutaa tilauksen.

  • Voiko toinen henkilö noutaa tilaukseni?
    Toinen henkilö voi noutaa maksetun tilauksen vain kirjallista, allekirjoitettua valtakirjaa vastaan. Valtakirjan voit ladata ja tulostaa täältä

  • Mistä saan kuitin tilauksestani?
    Verkkokauppatilauksen tilausvahvistus toimii myös kuittina. Mikäli kuitenkin haluat erillisen kuitin esimerkiksi kirjanpitoa tai cashback-hakemusta varten, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Ilmoitathan pyynnössä verkkokaupan tilausnumerosi.

Palautukset

  • Mistä saa palautuslomakkeen?
    Palautuslomakkeen saat sähköpostitse asiakaspalvelustamme, kun ilmoitat palauttavasi tilauksen. Mainitsethan viestissäsi tilausnumeron.

  • Maksaako palautus, hyvitetäänkö postikulut?
    Emme vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Voitte palauttaa tuotteet myös myymäläämme. Alkuperäisiä toimituskuluja ei hyvitetä.

  • Voinko perua tilaukseni, jota en ole vielä vastaanottanut?
    Verkkokauppatilaus on mahdollista perua, jos sitä ei ole vielä ehditty käsitellä (lähetettävä tilaus) tai jos kyseessä on myymälänouto. Peruutusoikeus ei kuitenkaan koske tilauksesta tehtäviä kuvatuotteita. Ilmoitathan peruutuksesta pikimmiten asiakaspalveluun puhelimitse tai sähköpostitse. Käsittelemme peruutuspyyntöjä asiakaspalvelun aukioloaikoina. Jos tilaus on ehditty käsitellä, saat palautusohjeet, mutta lähetyksen toimituskuluja ei tällöin hyvitetä.

  • Voinko palauttaa myymälästä tehdyn ostoksen?
    Myymäläostoksilla ei ole palautusoikeutta. Jos olet tehnyt tilauksen verkkokaupasta ja valinnut toimitustavaksi noudon myymälästä, koskee tilausta tällöin lakisääteinen 14 päivän palautusoikeus.

Saatavuus

  • Onko tuotetta saatavilla heti myymälästä?
    Voit tarkistaa myymäläsaatavuuden verkkosivuiltamme tuotesivun kohdasta "Näytä myymäläsaatavuus".

    Vihreä merkintä tarkoittaa, että tuotetta on myymälässä saatavilla.
    Keltaisen merkinnän kohdalla saatavuus on epävarma ja se kannattaa tarkistaa olemalla yhteydessä myymälään.
    Punaisen merkinnän kohdalla tuotetta ei ole heti saatavilla myymälästä.

    Jos tuotteen yleissaatavuus näyttää "Varastossa", on tuotetta keskusvarastollamme, vaikkei mikään myymälä näyttäisi saatavuutta. Toimitus keskusvarastolta myymälään kestää noin 1-2 arkipäivää.

  • Miksei tilaus ole noudettavissa heti, vaikka näytti tilaushetkellä saatavuutta?
    Tuote on saattanut olla varattuna aiemmin tehtyyn tilaukseen. Huomioithan, että yleinen "Varastossa"-teksti tuotteen kohdalla ei tarkoita, että myymälässä olisi tuotetta saatavilla, vaan myymäläkohtainen saatavuus tulee tarkistaa tuotesivulta kohdasta "Näytä myymäläsaatavuus".

Takuu

  • Onko erillistä takuukuittia saatavilla?
    Ostokuitti toimii takuukuittina.

  • Miksei kuitilla ole merkintää takuuajasta?
    Takuuaika on merkittynä tuotesivulla kohdassa "Lisätietoja - takuu".

Huolto

  • Kamerani rikkoutui, mitä huolto maksaa?
    Emme tee huoltoja, mutta voimme toimittaa meiltä hankitun laitteen halutessanne valmistajan valtuutettuun huoltoon kustannusarviota varten. Kustannusarvion hinta riippuu laitteesta, ollen 60-130 euroa. Kustannusarvio maksetaan etukäteen. Jos korjaus suoritetaan, vähennämme maksamanne kustannusarvion hinnan huollon laskusta.

  • Kamerassani ilmeni vikaa takuuaikana, miten toimin?
    Voit toimittaa meiltä ostetun laitteen huoltoon kauttamme, tai suoraan valmistajan viralliseen huoltoon asiakaspalvelusta saatavan ohjeen mukaisesti. Laitteen voi tuoda myymälään tai pyytää ohjeet sen postittamiseen asiakaspalvelustamme. Liitäthän huollon mukaan yhteystietosi, yksityiskohtaisen vikakuvauksen ja ostokuitin tai verkkokaupan tilausnumeron.

Käytetyt laitteet

  • Mitä varusteita käytetyn laitteen mukana toimitetaan?
    Käytetyn kamerarungon mukana toimitetaan aina vähintään akku, laturi ja kaulahihna sekä lisäksi yksilökohtaisesti ne varusteet, mitä olemme saaneet ko. vaihtolaitteen mukana.

    Objektiivin mukana toimitetaan aina vähintään sekä etu- että takasuoja.

  • Ostaako Rajala käytettyjä laitteita?
    Otamme käytettyjä digijärjestelmäkameroita, objektiiveja ja salamalaitteita vastaan vain vaihtokauppojen yhteydessä. Ostettava tuote voi olla mikä tahansa tuote valikoimastamme (pois lukien lahjakortti).

    Voitte tehdä vaihtotarjouspyynnön ostettavan tuotteen sivulta kohtasta "Vaihtotarjous nykyisistä laitteistasi" tai lähettämällä sähköpostilla listan ostettavista ja vaihdoissa tulevista laitteista osoitteeseen swapit@rajalacamera.fi tai käymällä myymälässämme. Emme anna vaihtotarjouksia puhelimitse. Tarjous annetaan välirahana ostettavaan tuotteeseen. Välirahan osuutta ei ole mahdollista maksaa Klarna-laskulla.

    Lue lisää ja pyydä vaihtotarjous »

Verkkovalmennus

  • Koska ja miten verkkovalmennus toimitetaan?
    Tilauksen jälkeen pääsy kurssimateriaaliin toimitetaan kolmannen osapuolen toimesta sähköpostitse.

    Huomioithan, ettei viesti tule Rajalalta, vaan lähettäjänä on AliasEdu. Materiaali toimitetaan parin päivän kuluessa ostosta.

Klarna

  • Miksei laskua ole tullut?
    Tilauksen mukana ei toimiteta laskua, vaan se tulee Klarnalta. Mikäli laskua ei ala kuulua parin viikon sisällä toimituksesta, kannattaa tarkistaa, että sähköpostipalvelin hyväksyy evästeet ja pop-up -ikkunat. Roskapostikansio kannattaa myös tarkistaa.

    Lasku on aina nähtävissä myös kirjautumalla Klarnan sivuille tai matkapuhelimeen ladattavan Klarna-sovelluksen kautta. Mikäli laskua ei ole tullut perille, tulee asia selvittää Klarnan asiakaspalvelun kanssa numerosta 09 4259 9771 ma-pe klo 8-18 tai chat-palvelun kautta (avoinna 24h).

  • Miksen voi maksaa tilaustani Klarnalla?
    Mikäli saat tilaushetkellä ilmoituksen "Emme valitettavasti voi hyväksyä valitsemaanne maksutapaa", olemme silloin saaneet Klarnalta kielteisen luottopäätöksen tilaukseen.

    Emme saa tietoomme tarkempia syitä päätökseen. Voit tiedustella lisätietoja luottopäätöksestä Klarnan asiakaspalvelusta.

    Luoton enimmäismäärä määräytyy asiakaskohtaisesti, ollen kuitenkin enintään 3000€.

Kuvatuotteet

  • Miksei tilaus ole tullut, vaikka toimitusajaksi ilmoitettiin 1-4 päivää?
    Toimitustapavalinnan yhteydessä mainittu 2-4 arkipäivää koskee vain varastossa olevia tuotteita. Kuvatuotteiden tuotekohtaiset toimitusajat on ilmoitettu tuotesivuilla.

Passikuva

  • Täytyykö kuvaukseen varata aika?
    Passikuvaukseen ei ole ajanvarausta, vaan palvelemme asiakkaita saapumisjärjestyksessä.

  • Mistä saan sähköisen passikuvan kuvatunnuksen?
    Kuvatunnus tulee poliisilta kuvauksen yhteydessä antamaasi matkapuhelinnumeroon tekstiviestinä heti kuvauksen jälkeen. Tarkistathan paikan päällä, että viesti tulee perille.

  • Saisinko kuvatunnuksen uudelleen kuukausi sitten otattamastani kuvasta?
    Kuvatunnus on löydettävissä järjestelmästä puolen vuoden voimassaoloajan puitteissa. Tätä varten kuvatun henkilön on tultava paikan päälle, jotta voimme todentaa oikean kuvan.

  • Voinko kuvatunnuksella ladata passikuvan omaan käyttööni?
    Sähköinen, viranomaisen palveluun toimitettava kuva on vain viranomaisten käytettävissä, eikä sitä ole mahdollista ladata omaan käyttöön. Jos tarvitset kuvaa myös muuhun käyttöön, mainitsethan tästä kuvaushetkellä, niin voimme lisämaksusta toimittaa kuvan myös sähköpostilla.

Tilaa uusimmat blogikirjoitukset!

Rajala Blogi antaa mielenkiintoisia vinkkejä ja ideoita kuvaamiseen. Blogissa käsittelemme valokuvauksen eri muotoja ja jaamme ammattikuvaajien vinkkejä. Tilaa uusimmat blogikirjoitukset sähköpostiisi.

Tilaa blogi »